Čo sa týka motora, rozhodne poface, je tam veľa užitočných vecí - na spotrebu ta bude baviť sa pozerať prvý týždeň, potom ti to bude jedno, lebo si budeš užívať motor a auto a nie čísla. PP ti spotrebu proste nezníži...
Za mňa si myslím že prvotná otázka vždy smeruje: Aké dlhé trasy chceš jazdiť resp. účel použitia auta?
MarekBB tu napísal kopec pádnych dôvodov prečo nie diesel, ale narovinu si dovolím tvrdiť že všetky argumenty padajú pri slovnom spojení: dlhé trasy. N22A je veľmi podarený motor, ktorý keď ho používaš na dlhé trasy, dávaš mu príkladnú starostlivosť a príkladné kvalitné palivo, tak môže najazdiť hoooooodne kilometrov. Na dialnici hodená 5 rýchlost, 150 km/h tempomat = takmer žiadne opotrebenie zotrváku, spojky a motor si pradie ako mačka
Ak však uvažuj o kúpe nafťáku z SK končín s cca 150-200 000 km, ideš do lotérie. Lenže kúpiť zachovalú K24 na Slovensku je zázrak, a väčšina ľudí si ten motor i patrične užíva, takže presne ako píše scream, je to o celkovom stave auta. Netreba čakať že za 5000 euro kúpiš dobrú hondu bez investícií!
Chceš istotu? Choď do nemecka a dovez si ju, minimálne ak pôjdeš po nafťáku, tak cena síce +700 euro, lenže si budeš oveĺa viacej istý a HLAVNE tam zvyčajne tanktujú kvalitnejšie palivá, čo je pri diesli veľmi dôležité. Ja nič iné do auta nelejem....
Kamoš kúpil K24 s necelými 100 000 km a hneď po dovoze kupoval lambdy za 300 eur... proste, nečakaj že benzín = žiadne výdaje. Podvozok na Accorde si veĺmi dobre prever, pretože ten je pomerne komplikovaný, vydrží ale celkový repas počítaj slušnú sumičku. V sedane v zadu sú viacprvky a ramená z druhovýroby proste nekúpiš, origo jedno rameno cca 80 euro, a je ich ale 4-5 na každej strane...
MarekBB - kde chodíš na tie ceny za diely? Autokelly?
Kompletná sada zotrvák+spojka+pritlačák+olej.
www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-ac...20032008-p-1395.html
= 782,04 euro i s poštovným domov, jedná sa o overeného predajcu.
Vstreky? - primárny problém odídenia vstrekov je SK hnus, ktorý tankujeme. Dlhodobo používam iba AU/DE palivá od Aral + aditíva. Krátke trasy samozrejme tiež veci nepomáhajú, ale pri rozumnom používaní vstreky vydržia 200-300 000 km. Potom je možný repas a i keď to už uplne nebude ono, stále je možné s tým žiť.
N22A je asi posledný diesek ktorý som si kúpil, nie však preto že sním mám problémy ale že kúpa dalšieho auta bude z roku okolo 2008 a ktovie od akého výrobcu= proste vyššie riziko vzhladom na kurvítka a emisné vymysleniny.