Slovak Czech Dutch English French German Greek Hungarian Polish Turkish
Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Kúpa accordu - pred alebo po facelift?

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 18 Sep 2015 11:06 #11

  • Marek S.
  • Marek S.'s Avatar
  • Offline
  • Platinum Member
  • Posts: 586
  • Thank you received: 8
  • Karma: 4
Čo sa týka motora, rozhodne poface, je tam veľa užitočných vecí - na spotrebu ta bude baviť sa pozerať prvý týždeň, potom ti to bude jedno, lebo si budeš užívať motor a auto a nie čísla. PP ti spotrebu proste nezníži...


Za mňa si myslím že prvotná otázka vždy smeruje: Aké dlhé trasy chceš jazdiť resp. účel použitia auta?
MarekBB tu napísal kopec pádnych dôvodov prečo nie diesel, ale narovinu si dovolím tvrdiť že všetky argumenty padajú pri slovnom spojení: dlhé trasy. N22A je veľmi podarený motor, ktorý keď ho používaš na dlhé trasy, dávaš mu príkladnú starostlivosť a príkladné kvalitné palivo, tak môže najazdiť hoooooodne kilometrov. Na dialnici hodená 5 rýchlost, 150 km/h tempomat = takmer žiadne opotrebenie zotrváku, spojky a motor si pradie ako mačka :)

Ak však uvažuj o kúpe nafťáku z SK končín s cca 150-200 000 km, ideš do lotérie. Lenže kúpiť zachovalú K24 na Slovensku je zázrak, a väčšina ľudí si ten motor i patrične užíva, takže presne ako píše scream, je to o celkovom stave auta. Netreba čakať že za 5000 euro kúpiš dobrú hondu bez investícií!

Chceš istotu? Choď do nemecka a dovez si ju, minimálne ak pôjdeš po nafťáku, tak cena síce +700 euro, lenže si budeš oveĺa viacej istý a HLAVNE tam zvyčajne tanktujú kvalitnejšie palivá, čo je pri diesli veľmi dôležité. Ja nič iné do auta nelejem....

Kamoš kúpil K24 s necelými 100 000 km a hneď po dovoze kupoval lambdy za 300 eur... proste, nečakaj že benzín = žiadne výdaje. Podvozok na Accorde si veĺmi dobre prever, pretože ten je pomerne komplikovaný, vydrží ale celkový repas počítaj slušnú sumičku. V sedane v zadu sú viacprvky a ramená z druhovýroby proste nekúpiš, origo jedno rameno cca 80 euro, a je ich ale 4-5 na každej strane...




MarekBB - kde chodíš na tie ceny za diely? Autokelly? :D :D :D

Kompletná sada zotrvák+spojka+pritlačák+olej.
www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-ac...20032008-p-1395.html


= 782,04 euro i s poštovným domov, jedná sa o overeného predajcu. B) B)

Vstreky? - primárny problém odídenia vstrekov je SK hnus, ktorý tankujeme. Dlhodobo používam iba AU/DE palivá od Aral + aditíva. Krátke trasy samozrejme tiež veci nepomáhajú, ale pri rozumnom používaní vstreky vydržia 200-300 000 km. Potom je možný repas a i keď to už uplne nebude ono, stále je možné s tým žiť.

N22A je asi posledný diesek ktorý som si kúpil, nie však preto že sním mám problémy ale že kúpa dalšieho auta bude z roku okolo 2008 a ktovie od akého výrobcu= proste vyššie riziko vzhladom na kurvítka a emisné vymysleniny.
Last Edit: 18 Sep 2015 11:12 by Marek S..
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 18 Sep 2015 13:09 #12

  • Chris
  • Chris's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posts: 1148
  • Thank you received: 38
  • Karma: 18
Marek BB wrote:
Ja pozeram ceny priamo v Honda katalogu dielov. EPC(ak to poznas).
Tie ceny co sem davas. No, ked stoji original v EPC spojkovy kit so zotrvakom cez 1200€ tak silno pochybujem ze kupis to iste niekde z UK za 550. Z coho mi vychadza a aj ked som to nikdy nemal potrebu skumat ze kto je prvovyroba pre Hondu co sa tyka zotrvaku, tak ten link co si dal obsahuje zotrvak Luk co nie je prvovyroba do Hondy ale druhovyroba.
Tym padom to nemozes porovnavat a ceny su inde.
.

To ze mas ceny v EPC take ake su je fajn, takisto su tam nezmyselne drahe napr. sada vyfukovych zvodov za 580e a coxmospart za 400e s postou a pritom sa jedna o tu istu sadu. Vsetko origo oem honda
Coxmosparts je origo honda eshop v uk. Prvovyroba spojky bude tiez prebalena nejaka znacka. :)
scream wrote:
J
Ze je diesel pruznejsi ako benzin tu neplati, lebo je slabsi o 50 koni a tazsi, a preto aj na rovnakom prevodom stupni je accord stale pruznejsi. www.zeperfs.com/en/duel1457-1088.htm

Uz sme sa bavili o tom minule. Po Facelift ma trochu jemne iny priebeh krutaku, vdaka par zmenam a takisto je aj pruznejsi vdaka lepsiemu sprevodovaniu 6kvaltu.
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 18 Sep 2015 13:36 #13

  • Marek S.
  • Marek S.'s Avatar
  • Offline
  • Platinum Member
  • Posts: 586
  • Thank you received: 8
  • Karma: 4
Ak sa nemýlim, tak sa už stalo že dotyčný kúpil od Hondy zotrvák a prišiel mu LUK. Ja by som sa tohto výrobcu nebál. Nevravím že jeho kvalita = Sachcs, neviem to porovnať, ale pár známych už od nich robilo sadu spojka a DMF a dodnes im to krásne šlape...

EDIT: Zotrvák SACHS www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/2452232-se...ik-sachs-2294501180/

14913 Kč cena s DPH ... nič lepšie ako SACHS nie je...to že má Honda ceny ako má, je ich problém..ja nie som debil aby som platil za logo krabice a vo vnútri bude Sachs alebo LUK...
Last Edit: 18 Sep 2015 14:04 by Marek S..
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 18 Sep 2015 21:44 #14

  • Marek BB
  • Marek BB's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Posts: 54
  • Thank you received: 2
  • Karma: -1
To s tym Autokelly a platenie za logo na krabici ma fakt dostalo.
No nic, prajem zakladateľke temy, nech najde auto ktoré jej bude robiť vela radosti.
Accord CL9 K24A3 Type S
CRV RD1 B20Z
ex: Accord CL7 K20A6
ex: S2000 AP2 F22C1 Turbo
ex: Civic EJ9 D14A4
ex: Civic EJ9 D14A3/B18C4/K20A-R swap
ex: Civic Type R 7G EP3 K20A2
ex: Accord 5g F22Z2
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 19 Sep 2015 00:11 #15

  • Marek S.
  • Marek S.'s Avatar
  • Offline
  • Platinum Member
  • Posts: 586
  • Thank you received: 8
  • Karma: 4
Chlape ja sa tu nechcem ako vadiť. Úprimne, popíš dôvod prečo by mali byť diely ktoré sú pre Hodnu výrazne vyššej kvality ako keď ich kúpim napriamo. Robím pre automotive 3 roky a "aftermarket" sa vždy vyrábali na OEM linkách, ibaže výroba bola oooveľa nákladnejšia, vzhľadom na nízke objemy výroby, takže séria a aftermarket majú veľmi rozdielene ceny. Príkladom sú tiež lemforderácké ramená na BMW, z ktorých sa odbrusuje výr. číslo ako OEM a predávajú sa ako aftermarket. Spokojnosť užívateĺov hovorí za všetko...
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 19 Sep 2015 19:18 #16

  • Marek BB
  • Marek BB's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Posts: 54
  • Thank you received: 2
  • Karma: -1
OK.
Robim v automotive viac ako 5.rokov. Neviem na akej pozicii robis ty ale ja viem nasledovne.
Ak sa diel predava pod znackou Honda, to znamena ze Honda svojim menom, svojou znackou garantuje kvalitu vyrobku.
Dajme si priklad Sachs. Vyraba sa na linke a vyraba sa pre Hondu kde sa zabali a oznaci ako Honda diel. Na druhej strane mozes zajst do Elitu a kupit si Sachs vyrobok(ten isty) napriamo.
Kvalita nie je ta ista. Tie kusy co budu robene priamo pre Hondu maju kvalitativne poziadavky a normy stanovene Hondou. To znamena materialove specifikacie, priebezne merania, vizualne kontroly, 3d merania, vystupne merania, merania na vstupe u odberatela, nastavenie procesov firmy, audity, ISO certifikacie atd atd co zvysuje cenu vyrobku, ale na druhej strane garantuje jeho vystupnu kvalitu. Tolko k tomu ze neplatis len za etiketu Honda na obale vyrobku.

Dam ti priklad v rozdiele kvality medzi jednotlivymi automobilkami. Kooperovali sme s firmou co vyrabala spojkove pedale pre CR-V, RAV4 daky VW a daky Renault.
Boli rovnake ale cenovo nie:
Honda platila za kus 14€
Toyota 12€
VW 9€
Renault 6€
Samozrejme sa vyroba medzi jednotlive znacky nemixovala. Najlepsie kusy brala Honda. Mali stanovene svoje kvalitativne poziadavky a kontrolne procesy. Pre Hondu sa nevyrabali kusy nikdy v pondelok a v piatok. Ak robis v automotive vies preco. Vystupne merania prebiehali uplne inak a boli inak prisne, vyroba na linke tiez nebola totozna. Tie ktore pre Hondu uz kvalitativne nevyhovali boli pre VW este mozno na hranici a pre Renault urcite este dobre. Takze Honda si neplatila 14€ len zo srandy.

Netvrdim ze Sachs dvojhmotak z elitu je zla volba. Keby som to mal davat na accord diesel co ma 200tis km plus tak asi by som to tiez tak riesil. Je to otazka zvazenia priorit a rozumnej investicie.
Ja som tu narazal na to ze sa porovnava neporovnatelne. Cena som bral z EPC nakolko je to zakladny katalog cien pre Honda diely a porovnaval som OEM vs. OEM (diesel/benzin). Preto mi to porovnanie nie uplneho OEM kitu prislo irelevantne. Na benzin si tiez viem zohnat aftermarket spojku ktora bude tiez lacnejsia. Sprostredkuvavam nakup dielov z Europy, USA a Japonska uz niekolko rokov, takze viem ze moznosti su a da sa usetrit. Netreba zbehnut do najblizsej predajne Honda a kupovat, lebo sa to da lacnejsie. Pre ucely porovnania mi to vsak prislo vhodne.

Svojimi prispevkami od zaciatku som chcel poukazat na to ze vzhladom na to ze dievca hladalo jazdeny diesel tak ak ho kupi na SK je velmi malo pravdepodobne ze najde daky pod 200tis km. A pri takomto najazde som pisal preco je lepsie kupit benzin. Su samozrejme vynimky kde kupis benzin a moze ta stat obrovske prachy. Mna vsak vynimky nezaujimaju, to je uz o tom ako je clovek si schopny auto pri kupe obhliadnut a preverit. Ja berem do uvahy percentualne vyhodnotenie a mozne rizika poruchovosti pri takom najazde v nasich podmienkach a vratane dalsich suvisiacich vydavkov.
Accord CL9 K24A3 Type S
CRV RD1 B20Z
ex: Accord CL7 K20A6
ex: S2000 AP2 F22C1 Turbo
ex: Civic EJ9 D14A4
ex: Civic EJ9 D14A3/B18C4/K20A-R swap
ex: Civic Type R 7G EP3 K20A2
ex: Accord 5g F22Z2
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Martin

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 19 Sep 2015 20:07 #17

  • Marek S.
  • Marek S.'s Avatar
  • Offline
  • Platinum Member
  • Posts: 586
  • Thank you received: 8
  • Karma: 4
Ďakujem za priame vysvetlenie. Nezažil som tento postup dodávania dielov, takže beriem späť svoje tvrdenie. Ono sa dá kúpiť dobrý Accord, ideálne od niekoho z fóra, kde je vidieť jasná história toho auta ako aj kilometre.

O pondelkových a piatkových kusoch dobre viem. By mi vedeli známi rozprávať čo piatok schádza z PSA linky...

Osobne by som si pri výbere nového Accorda radšej vybral cestu vyššej počiatočnej investície ako kúpiť vyšší nájazd a dávať do dokopy. NA začiatku sa to zdá ako veľká suma ale do pár rokov sa tie peniaze v pomere minimálne zrovnajú...
Last Edit: 19 Sep 2015 20:11 by Marek S..
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 22 Sep 2015 18:18 #18

  • LoveAcc
  • LoveAcc's Avatar
  • Offline
  • New Member
  • Posts: 10
  • Karma: -5
No takze chlapci, i ked som sa pytala na otazku ci pred alebo po facelift, vdaka za kazde postrehy a rozdiely medzi benzinami a dieslami :) Rozhodla som sa pre diesel kvoli tomu, ze denne urobim cca 100 km a to mi pride uz vhodne na naftu. Ked uz sme pri palive, svoje terajsie auto tankujem len na Slovnaft, OMV a Shell, neviem v akom stave tam maju paliva, mozte ma poucit, kde ano, kde nie.

Dlhsie som tu neodpisovala a za ten cas som nasla jeden krasny kusok, ma uz vymenene zvody (na co som bola upozornovana) za zliatinove. Pojdem sa nanho este pozriet, verim tomu, ze to je ten pravy kus pre mna,ako povedal Marek BB: za jeho zelanie dakujem :yes

Ako sa zmienil Chris, tak auto si nehladam na pretekanie, okrem ineho skor preto, ze je to moj niekolkorocny sen, ktoreho sa nemienim vzdat i ked mi bolo vycitane, ze sa viac riadim emociami pri vybere auta ako racionalnymi dovodmi a argumentami. :D Nevadi, aby som neodbocila od toho co som chcela, s tym autom nemienim pretekat a skusat ci ma v 120tke vykoti zo zakruty alebo nie (jasneze si auto niekedy rada vytocim, ale nikdy nie az do cervenych hodnot).

Este by som sa rada spytala na konkretne otazky, ktore mam klast predavajucemu pri obhliadke auta :)
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 22 Sep 2015 18:58 #19

  • HIGHTY
  • HIGHTY's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posts: 361
  • Thank you received: 10
  • Karma: 0
LoveAcc wrote:
Rozhodla som sa pre diesel kvoli tomu, ze denne urobim cca 100 km a to mi pride uz vhodne na naftu. Ked uz sme pri palive, svoje terajsie auto tankujem len na Slovnaft, OMV a Shell, neviem v akom stave tam maju paliva, mozte ma poucit, kde ano, kde nie.

Gratuluji k volbě a ono je celkem jedno, zda B nebo D, hlavně že je to H :-)

Nevím jak na Slovensku, já v ČR tankuji jen na Benzina a letní nebo zimní VIF adetivum a pohoda, i v zimě to venku naskočí na první otočení.

Dále doporučuji olej 0W30 Mobil 1 Fuel Economy, ať si kdo chce co chce říká, že je 0W30 zbytečné...

Při zakoupení poslechnout motor, zkontrolovat funkčnost autom. naklápění světel, zda není bílá emulze na víčku oleje a pěna na víčku serva, zkontrolovat do jisté míry alespoň nějak tyčky stabilizátorů, čepy ramen apod., vše by jinak mělo fungovat, kupoval jsem 8 let staré auto a fungovalo a funguje do teď všechno, každá maličkost... Každopádně přeji hodně štěstí při shánění a pak samotné koupi.

PS: Nedej na stav km na tacho, koupil jsem s 235.000 km a prostě auto opečovávané a šlape. Diesel 8-9 let starý a se 130, 150 tis. km je bych řekl přetočeno...
HONDA ACCORD 2.2 i-CTDi sedan, EXECUTIVE, r.v. 2006 po facelift
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 22 Sep 2015 19:19 #20

  • Chris
  • Chris's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posts: 1148
  • Thank you received: 38
  • Karma: 18
Tak ako Highty povedal, skor daj sem link, ktory chces ist pozriet. Vacsinou su to aj tak acco z hondacc, alebo ostatne "zname", pripadne sa da zistit aj historia atd.

Resp. ak by to bolo niekde v BA, tak ak budem mat cas, mozem ist teoreticky s tebou pozriet. Lb treba pozerat a nie majitela pytat, lb ten asi tiez neprizna vsetko....
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.120 seconds
Powered by Kunena Forum