Slovak Czech Dutch English French German Greek Hungarian Polish Turkish
Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Kúpa accordu - pred alebo po facelift?

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 16:22 #1

  • LoveAcc
  • LoveAcc's Avatar
  • Offline
  • New Member
  • Posts: 10
  • Karma: -5
Zdravím Vás,

už dlhšiu dobu pokukujem po Accorde 7G až nastal ten čas reálne uvažovať o kúpe. Moja otázka znie: pred alebo po facelift? Počula som rôzne názory. Úprimne, pred FL sa mi vizuálne páči viac, preto som na "pofacelifty" ani nepozerala, kým som sa nedozvedela tie rozdiely medzi nimi, ktoré som nejak odignorovala, všimla som si tak tú lištu v maske :D lenže vraj ich je viac - 5; 6 kvalt, palubný pc,... V prevodovke problém nevidím na diesel mi (podľa mňa) dokonale stačí 5-stupňová, ale palubný pc chcem, ten komfort, v zmysle pozrieť si aspoň aktuálnu a priemernú spotrebu, jednoducho chcem. :)

Tiež som počula názor vraj pred FL nekupovať lebo tie mali DPFka a sú s nimi nejaké problémy, treba to odstrániť? A čo následne na to pri technickej kontrole?? Nechať ho v aute? Ak áno koľko stojí vyčistenie upchatého filtra, príp. výmena?? Čítala som, že pri tej cene slabšie povahy chytajú mdloby alebo kolabujú :D . Tak sa chcem spýtať na názory ostatných, že čo mi poviete na to vy, nech si utvorím nejaký celistvý názor už aj ja :) Diky moc :yes
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 17:32 #2

  • DworiBak
  • DworiBak's Avatar
  • Offline
  • Platinum Member
  • Accord CW3
  • Posts: 501
  • Thank you received: 25
  • Karma: 9
DPF filtr mají jen dovezená auta z ciziny,servisuji několik aut co DPF mají a nemaji stím žádný problém, ale taky bych šáhl na auto bez DPF, když ja ta možnost u A8G už je jen DPF. Hlavně to plní stejnou euro normu jako s katalizátorem.
Osobně mi příjde že u 6kvaltu musím časteji řadit než u5g převodovky. Poface má většinu problému co byly na před face vyřešené ale není tomu vždy plno prvních předface má ještě motory kdy jsou plechové svody atd.
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 18:51 #3

  • Chris
  • Chris's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posts: 1148
  • Thank you received: 38
  • Karma: 18
neni o com, rozdielov je viacej aj vizualnych aj skrytych. Cize urcite poFacelift.

Predfacelift ak by bol za fakt slusnu cenu a v super stave, ale po case ta chybajuce veci zacnu srat...
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 19:05 #4

  • Marek BB
  • Marek BB's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Posts: 54
  • Thank you received: 2
  • Karma: -1
ako som pisal na fb.
Radsej benzin.
Dovodov je niekolko:
- nema turbo, ktore sa pokazi (pri jazdenke je to znasobene lebo nevies ako sa predtym clovek o auto a ku auto choval)
- vstrekovace na benzine neodchadzaju, u diesla ano
- spojka trpi ovela menej a ked ju budes menit zistis ze na diesel stoji druhovyroba 3.krat viac ako original Honda na benzin
- diesel trpi na kratke trasy - benzin s tym nema problem
- diesel v zime neskor kuri, bez pouzitia klimy je to nezanedbatelny rozdiel
- diesel ma tazky motor co sposobuje vacsie zatazenie prednej napravy a ma suvis so zivotnostou jednotlivych dielov aj ked je zosilnena
- diesel a jeho tazky predok je neporovnatelne pomalsi pri prejazde zakrut, serpentin atd... nedotacavost oproti benzin tam proste je
- menej sportovy charakter ak sa chces ist obcas vozit len zo zabavy
- diesel je nachylny na natankovanie zleho paliva(co je v nasich koncinach casto pravdepodobne, kdezto benzin to bez ujmy zvladne

Jednoducho benzin je jednoduchsi a spolahlivejsi motor, auto je viac zabavne a lepsie vyvazene.
Vyhoda diesla ktoru kazdy spomina je spotreba. Netreba ale zabudat ze po meste, pripadne kym je studeny je ta spotreba porovnatelna s benzinom. Samozrejme na dialnici ma spotrebu lepsiu, ale treba si to rozratat kolko najazdis mesacne a ci sa ti nahodou pri poruche turba, vstrekovacov, spojky atd nepredlzi navratnost na nizsej spotrebe o niekolko rokov.
Diesel v 7G je fajn motor. Sam mam na 7G face ictdi odjazdene cez 60000km(auto kupovane od nova) ale pre mna je uz volba jasna a to je benzin, preto ho mam aj teraz :)
Accord CL9 K24A3 Type S
CRV RD1 B20Z
ex: Accord CL7 K20A6
ex: S2000 AP2 F22C1 Turbo
ex: Civic EJ9 D14A4
ex: Civic EJ9 D14A3/B18C4/K20A-R swap
ex: Civic Type R 7G EP3 K20A2
ex: Accord 5g F22Z2
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 19:36 #5

  • Chris
  • Chris's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posts: 1148
  • Thank you received: 38
  • Karma: 18
tak trochu budem oponovat a poupravim
Marek BB wrote:
- spojka trpi ovela menej a ked ju budes menit zistis ze na diesel stoji druhovyroba 3.krat viac ako original Honda na benzin

neni pravda, origo OEM Honda spojka stoji rovnako na N22a ako na K24.
diesel: www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-ac...t20032008-p-866.html
benzin: www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-ac...20032008-p-1244.html

Este aj zotrvaky stoja rovnako
Marek BB wrote:
- diesel trpi na kratke trasy - benzin s tym nema problem

Ak pouzivas 0w30, tak to minimalizujes. Na K24 asi tiez nenakladas hned zo zaciatku na studeny motor. :) Takisto potom dlhsie trasy su prijemnejsie kvoli nizsim otackam a vacsiemu krutaku. Dynamika je lepsia napr. na 6ke 80-120kmh napr.
Povedal by som to tak, ze diesel sa zacina oplacat pri trasach min 30km +
Marek BB wrote:
- diesel ma tazky motor co sposobuje vacsie zatazenie prednej napravy a ma suvis so zivotnostou jednotlivych dielov aj ked je zosilnena
- diesel a jeho tazky predok je neporovnatelne pomalsi pri prejazde zakrut, serpentin atd... nedotacavost oproti benzin tam proste je.

Pri daily aute kolkokrat jazdit preteky ? Hlavne na 4dverovom, komfortne naladenom 1,5tonovom sedane ? Ak riesis prejazdy zakrut o ms, tak si kupis nejaky vyhadzany civic 5g a nie accord nie ?
Marek BB wrote:
- menej sportovy charakter ak sa chces ist obcas vozit len zo zabavy

Ak N22a remapnes na kvalitny stage 1 + EGR off, tak mu pridas na spolahlivosti, odstranis turbolag a zacinaju byt zabavnych aj 180-185PS a 420-430NM :rock :vtec


Dalej netreba zabudat, ze kupit zachovalu K24 je nemozne. Za pol roka sa objavi 1 poFL, potom len same predFL s pochybnym stavom, ktorych sa zbavuju... Doviezt zo zahranicia este drahsie. Cize ak kupi diesel po facelift lacnejsie o 1000-2000e a tie investuje do auta, necha rezervu na opravy. Tak mozno vyjde aj lepsie.
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 19:49 #6

  • TO-MASKO
  • TO-MASKO's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Posts: 48
  • Thank you received: 2
  • Karma: 0
Kazdemu to jeho ja som za motor K24A3 hochu ten jede cize type s jednoznacne si treba pridelit a budes spoko :vtec
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 20:05 #7

  • Marek BB
  • Marek BB's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Posts: 54
  • Thank you received: 2
  • Karma: -1
Nemienim sa tu chytat za kazde slovo ale stojim si za tym.
Ad1: spojka stoji rovnako. To si robis srandu. predsa urcite vies ze na diesli sa meni aj zotrvak ktory je casto prave dovodom okrem preklzania.
Ceny z EPC:
diesel spojka 262 / benzin spojka 235
diesel zotrvak 981 / benzin zotrvak 306. Nehovoriac o tom ze na benzine zotrvak menit ani nemusis.
Takze rozdiel tam je 700€.

Ad2: diesel trpi za studena benzin nie. Neviem ci k tomu treba nieco dodavat. mozes kupovat aditiva(dalsie naklady) mozes liat 0W aj ked otazne ako dlho, hlavne ak kupujes jazdenku!

Ad3: neviem co myslis pod tym pretekanim. Ked ma clovek rad rychlu jazdu tak si ma kupit vyhadzane 5g? Jednoducho rychle rodinne auto akym accord je ma v benzine ovela lepsie jazdne vlastnosti. Argumenty typu kup si 5g nedavaju zmysel tejto diskusii.

Ad4: remapni si diesel a akurat tak skor dosiahnes vymenu uz aj tak drahej spojky ktora bude o to viac trpiet, pripadne turbo sa ti o to skor podakuje piskanim. Vsetko je dimenzovane a ak chces zivotnost tak to treba zvazit.

Co sa tyka kupovania jazdenky urcite by som si diesel nekupil. Vsetky negativa diesla su pri jazdenke znasobene. Nepoznas historiu auta, pristup majitela(zahrievanie pred jazdou, dochladzovanie, kde a co tankoval atd atd.)
Toto samozrejme nevies ani pri benzine ale tu je riziko kupenia auta ktore ta nebude po kupe stat dalsie prachy ovela nizsie.
Accord CL9 K24A3 Type S
CRV RD1 B20Z
ex: Accord CL7 K20A6
ex: S2000 AP2 F22C1 Turbo
ex: Civic EJ9 D14A4
ex: Civic EJ9 D14A3/B18C4/K20A-R swap
ex: Civic Type R 7G EP3 K20A2
ex: Accord 5g F22Z2
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 20:34 #8

  • Chris
  • Chris's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posts: 1148
  • Thank you received: 38
  • Karma: 18
Pozri neviem ake spojky pozeras, ale na dielsy nemusis VZDY menit zotrvak, niekedy je chyteny a niekedy nie. Vacsinou nie, pretoze nema nalozene tolko krutaku zospodu ako VAG TDI.

Ale ORIGO Honda spojkovy kit so zotrvakom pre diesel a kvapalinou:

www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-ac...20032008-p-1395.html
550GBP = 753e

pre K24 spojkovy kit bez zotrvaku
www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-ac...20032008-p-1244.html
180GBP = 250e

pre N22a spojkovy kit bez zotrvaku
www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-ac...t20032008-p-866.html
180GBP = 250e

Cize ak mas na diesly zotrvak ok, tak ta vymena vyjde rovnako, ak mas zotrvak KO, tak ta vyjde o 753e-(250e+306)= o 200e viacej.

Ak zoberem, ze K24 ma o 2 litre vacsiu spotrebu a o 10cent drahsieho paliva, tak
6,4 x 1,05 = 6.72e/100km
8.5 x 1.15 = 9.78r/100km
__________________________
cize 3.06e/100km rozdiel , 200km / 3.06e/100km = 6536km, ti treba najazdit, aby sa ti dorovnali vacsie naklady na spojku napr.

Ad2: Ano, to suhlasim, ale zase K24 neni neznicitelny motor. Je tam riziko, ze ho viacej "sportovo" vytacali a drankali. Kazda jazdenka je problem, no diesel je trochu citlivejsi.

Ad3: Rychlu jazdu mozes mat aj na N22a1. Slalomy jazdit s Accordom je blbost, na Slovakiaring tiez a ked sa ides sam previezt, tak ta asi par sekund nebude trapit ze ? Ak chces sportovu jazdu, tak si musis kupit nieco ine. Ale to sam dobre vies pri s2k nie ? :)
Anyway, Acco si hlada zena na daily a nie na preteky.

Ad4. N22a1 je brutal poddimenzovany motor. Poliaci maju Civicy porobene na 230-240PS so seriovym motorom. (upravene hybrid turbo, FMIC, upraveny vyfuk a spojka)

V tom remape je finta, ze do 2500ot to ma + 10-30NM viac oproti serii, az od 2500ot do obmedzovaca nalozi. Cize s tym vies jazdit za podobnu spotrebu (s EGR off aj nizsiu) a setri to spojku.
Ak ti je malo, tak je aj stage 2 ale tam ti uz treba spojku, napr. od GC motorsport SMF, ale to sme zase v extreme.

PS: pridane kone/cena urcite vyjdu lepsie ako pri k24 :)



Nechcem tu ospevovat diesel, ale netreba ho ani hanit. Ziadna minca neni jednostranna, ani nic neni jednofarebne. Vsetko ma svoje vyhody a nevyhody. Kupovat jazdenku je stale risk, ale kupit A7G po FL K24 v slusnom stave?? Nenajdes, alebo nezaplatis.
Najst N22a1 s podobnymi parametrami ? Najdes viacero a lacnejsie, ak uz... To je proste realita, ktoru nezmenis....
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: LoveAcc

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 17 Sep 2015 22:51 #9

  • Marek BB
  • Marek BB's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Posts: 54
  • Thank you received: 2
  • Karma: -1
Ja pozeram ceny priamo v Honda katalogu dielov. EPC(ak to poznas).
Tie ceny co sem davas. No, ked stoji original v EPC spojkovy kit so zotrvakom cez 1200€ tak silno pochybujem ze kupis to iste niekde z UK za 550. Z coho mi vychadza a aj ked som to nikdy nemal potrebu skumat ze kto je prvovyroba pre Hondu co sa tyka zotrvaku, tak ten link co si dal obsahuje zotrvak Luk co nie je prvovyroba do Hondy ale druhovyroba.
Tym padom to nemozes porovnavat a ceny su inde.

a k tomu bodu 3. Preco stale pises o pretekani sa. Nikto s tym predsa nejazdi kopce, alebo slalomy a ani sa nepreteka. Na druhej strane je to auto s vybornymi jazdnymi vlastnostami, double wishbone zavesenim, perfektnou aerodynamikou. Zato ze ma 1,5tony tak ho treba podcenovat? Mal som a mam daleko rychlejsie a silnejsie auta ale to neznamena ze s accordom sa neda zajazdit si, pripadne sa presuvat z bodu A do bodu B relativne rychlo s tym aby to cloveka potesilo. Prave naopak stale je to velmi zabavne auto. Preco by clovek mal si hned kupovat nieco ine. ani raz som nepisal o pretekani ale pisal som o tom ze benzin je lepsie vyvazeny, rychlejsi v zakrutach a pisal som to ako jednu z vyhod popri ostatnych. Naco sa chytat jedneho slova a zvelicovat to na pretekanie.
Btw. ked uz sme pri tom to auto ma velky potencial. Pri spravnom setupe vie byt na okruhu take rychle ako DC5(pokial bereme do uvahy rovnake motorizacie pod kapotou). Accordy boli praveze vzdy mienene uz od vyroby limuziny so sportovym nadychom a pre sportovejsi zazitok z jazdy!!!

Netvrdim ze len benzin je najlepsi. Zavisi to od vyuzitelnosti auta a trasy ake sa jazdia.
Keby som kupoval nove auto tak zvazujem co kupim. Diesel je vyborny v porovnani s konkurenciou na ten rok kedy sa robil a vela som na nom odjazdil. Mam vsak moznost porovnat z dlhodobeho hladiska.
O tom co sa da kupit a co nie to je tiez debata na dlhsie.
Nikoho nepresviedcam, kazdy rozhoduje predsa sam za seba.
Accord CL9 K24A3 Type S
CRV RD1 B20Z
ex: Accord CL7 K20A6
ex: S2000 AP2 F22C1 Turbo
ex: Civic EJ9 D14A4
ex: Civic EJ9 D14A3/B18C4/K20A-R swap
ex: Civic Type R 7G EP3 K20A2
ex: Accord 5g F22Z2
The administrator has disabled public write access.

Kúpa accordu - pred alebo po facelift? 18 Sep 2015 10:21 #10

  • scream
  • scream's Avatar
  • Offline
  • Elite Member
  • Posts: 196
  • Thank you received: 3
  • Karma: 1
Ja ti poradim tiez... vezmi pekny kusok, ci benzin, ci diesel, len ak diesel tak to zober po FL a neber 2.0 VTEC. Necakaj, ze ak bude mat auto najazdenych 250tis, tak uz bude vsetko pomenene, prave naopak, vacsina veci si na teba pocka.

Diesel pokial viem nejazdi za 5l ale skor za tych 6. Benzin 2.4 je okrem mesta kde si vezme 11,5l velmi ekonomicke vozenie. Napriec slovenskom sa da jazdit v pohode okolo 8l a v idealnych pripadoch sa to da stlacit aj pod 7l. A stale tu mame LPG s ktorym 2.4 nema problem.

Ze je diesel pruznejsi ako benzin tu neplati, lebo je slabsi o 50 koni a tazsi, a preto aj na rovnakom prevodom stupni je accord stale pruznejsi. www.zeperfs.com/en/duel1457-1088.htm

Ze kupis 2.4 vyhonenu po pretakarovi, to by som sa nebal. S tym motorm sa proste neda jazdit v cervenom poli, lebo v trojke to znamena 140km/h, co velakrat nevyuzijes ani pri predbiehani, 4ka konci niekde na 180. Navyse sa s tym da po rovine prdkat na 1900rpm a mezi 2-3tis je to celkom pruzne.

Ako pise Chris, na diesla ideal ak robis castejsie aspon 25-30km trasy, tam sa aj motor zohreje aj sa vratia peniazky na servis pri najazde.

Spokojne sa ti ale moze stat, ze kupis diesla s vymenenou spojkou a dvojhmotou, brzdami , turbicko ked sa budes k nemu dobre spravat posluzi, vstreky tiez, s nizkym najazdom a budes sa vozit za 5-6l.
A moze skupit benzin, kde das rovno za spojku 400E za vymenu, dalsich 300E za brzdy, dalsich 500E za rozvody, potom pridu poloosy po 400E a ani nevies ako mas 1500-2000E v prdeli za spotrebak.

Takze pozeraj na celkovy stav, nehladaj cielene ani benzin ani diesel, accordov je ako safranu a bude este menej.
Last Edit: 18 Sep 2015 10:21 by scream.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: LoveAcc
Time to create page: 0.111 seconds
Powered by Kunena Forum