takze mensia uvaha:
preco prave len K24 ? porovnavam len facelift.
Spominala sa tu
dynamika:
Co bude mat lepsiu dynamiku ?
2.4 VTEC k24
223NM@4500rpm, 190PS@6800rpm a limiter 7200rpm
alebo
2.2 i-CTDI s remapom Stage 1, N22A1
350NM@2000rpm, 420-440NM@2500rpm, 185PS@4200rpm, limiter 4600-4800rpm , ktora je o
70kg tazsia.
Nehovorim ani o dynamike 80-120 kmh napr.
Dobrym remapom sa da ostranit klasicky turbolag, EGR off, pomalsi nabeh krutaku od volnobehu, kvoli spojke.
Verim, ze kazdy bude obmielat
ekonomiku prevadzky N22A1, ale
- kasna je rovnaka
- podovozok je rovnaky/podobny (capy, silenty, tlmice, pruziny)
- brzdy su rovnake
- cena spojky je rovnaka
- mnozstvo a typ oleja do prevodovky rovnake
- mnozstvo oleja je potreba viacej do N22a1. Teda 5,9l vs 4l. Ak zoberem do oboch 0w30, tak je to jedno.
- rozvodova retaz je u oboch, cena podobna
- drazkovy remen cenovo to iste
- alternator je podobny (n22a1 ma volnobezku) repas cenovo podobny
- klimakompresor - repas/novy cenovo podobny
- n22a1 ma turbo, ktore sa da zohnat z malo jazdenenho civica od 300e, pretoze neverim tymto sk repasom, ktore su lacnejsie ako VOC cena repasnej sady od garretu. Ale komu odislo vodou chladene turbo na N22A1/2 ?
- n22a1 vstreky, ktore sa daju tiez zohnat malojazdene za 300e/4ks, plus precistenie ultrazvukom, nastavenie na stolici,, cca 100e +
- na n22a1 treba vymenit vyfukove zvody za novy typ, to je cca 410e s postou za celu oem honda sada
-palivovy a olejovy filter na n22a je trochu drahsi, ale su to eurove polozky
- PZP je cca rovnaka
- dialnicna totoz
- gumy su rovnake
- na k24 tiez treba menit sviecky
- na k24 sem tam odide zapalovacia cievka
- na k24 prehrdzavie dual pipe vyfuk, ktory sa blizi k 1000e ( 2x vsetko)
N22A1 ma o 3-4 litre nezsiu spotrebu ako k24.
5-7l vs 8-12l
Cize jedine co ma zmysel ja K24 na LPG, ktora vyjde nakladovo podobne ako N22A.
Na mojom co som pomenil dost veci mi vychadza 80-90e komplet vsetky naklady okrem nafty (pzp, dialnicna, servis, diely atd) a v prepocte s palivom 0,12eur na 100km, cize k24 na LPG nevyjde lepsie, plus treba viacej najazdit, aby sa vratila investicia z montaze.
A takisto, nvm ci bude k24 stihat remapnutej N22a1. N22a1 s remapom bude drzat krok s k24, ale ci naopak nevim
Dalej kazdy dalsi pridany kon do k24 bude stat tazke peniaze, header atd.
Kdezto do N22a1 staci pridat FMIC, odstranit tlmice a moze sa ist veselo na stage 2 az 2,5 teda 200-210PS.
Takisto N22A1 zozenies lacnejsie a mozno v lepsej vybave, kdezto na K24 budes cakat mozno dlho.
Cize cele je to o kompromisoch, len netreba vidiet vsetko jednostranne, jednoliato, jednofarebne