Z krátkeho vlastníctva 2.4 ti poviem že ono tam toho skontroluj viacej:
Motor: Tlaky vo valcoch, stav reťaze, alternátor ako dobíja, klíma a pod.
Podvozok: Stav všetkých ramien a čapov. To že bolo niečo vymenené je pekné, ale za čo to bolo vymenené ? OEM, druhovýroba - ak áno, aká? Príkladom, čapy značky MOog a podobne ti vydržia tak pol roka. OEM čapy 80 euro kus, 555 čapy už sa ťažko zháňajú, tie sú za 30 euro.
Zadné ramená sa vyrábajú iba OEM a silenty sa nedajú kúpiť oddelene. Iba celé ramená, každé rameno 80 euro, na každej strane 5 ramien, teda 10 ramien. Všetko daj poriadne skontrolovať.
Ložiská sa prejavujú klasicky hučaním, vzadu sú ložiská kompletne s nábojom, takže treba meniť spolu.
Nezabudni na tlmiče/pružiny. Ak sú tam ešte OEM, tak nepočítaj že dlho vydržia. V prípade že sa dávala druhovýroba, zisti značku. Veľa ľudí mení iba tlmiče, ale takisto treba aj pružiny, má to vplyv.
Mechanika Jednoznačne, stav kĺbov a hriadeľe. Opotrebenie sa prejavuje trasením volantu okolo 110 km/h. Druhovýroba kvalitná neexistuje, každý ju do pol roka vyhodil a kúpil OEM. Cena OEM = 500 euro/1 hriadeľ. Máš tam dve.
Svetlá Ak sú tam halogény od výroby, tak paraboly budú už pekne v háji. TO isté plati pre xenóny, pri dennom svietení s týmto nájazdom, už budú načaté. Nie je to závažný bod, ale mysli naň. Takisto balast/štartér už pri týchto kilometroch vie trápiť. OEM je predražený, náhradu ti viem ponúknuť i ja.
No to je zbežne čo ma napadlo.