Miroslav wrote:
Len tak pre doplnenie info trochu "mimo mysu", aby niekto nebol neskor prekvapeny. Pouzivanie zimnych, resp. letnych pneu je v zakone riesene pojmom suvisla snehova pokryvka, na ktorej ked vas pomahaci odchytia, tak to mate za par cca 60€m, zakaz dalsej jazdy... ALE! Ak hoc aj ta suvisla snehova vrstva nieje, tak pri poistnej udalosti v zimnych mesiacoch sa poistovna z poistneho plnenia vyzuje, nakolko v zakone je definovane tak ako to maju v CZ obdobie od novembra do marca, aprila? Presne datumy teraz z hlavy neviem dat. Tak ze pozor na to.
361/2000 Sb.
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18a), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí18a).