Chris wrote:
Mobil 1 5w30 ESP ma ACEA C2/C3 a teda pre auta s DPF filtrom a asi priamym vstrekovanim, co K20/K24 vdakabohu nema,
avsak M1 5w30 ESP som daval nedavno do rodinnej kolobezky co nema ani DPF, ani priame vstrekovanie. Cize
teoreticky by som povedal, ze moze ist aj to. Jediny rozdiel je minimalne HTHS viskozita. Ale to skor skus najst niekoho, kto to daval do takeho motora.
www.opieoils.co.uk/c-789-acea.aspx
M1 0w30 Fuel Economy - splna presne normu A5/B5 je zahrnuta v A3/B3 pre K20/K24. Daval som ju do svojho N22a, aj par dalsich, + Volvo XC90 D5 (bez DPF) a este do Civicov R18A 2ks teda 1.8 i-VTEC.
Motul povoluje pre K20 v Accorde aj tie C2/C3, cize aj ten Mobil 1 5w30 ESP by mohol ist.
A1/B1 je normální olej s HTHS 2.9-3.5
A3/B3 pro vysokou zátěž s HTHS nad 3.5
C2/C3 jsou pro motory s DPF, C2 s HTHS nad 2.9 a C3 s HTHS nad 3.5
A5/B5 pro vysokou zátěž s HTHS 2.9-3.5
Tedy se dá říct že po stránce ACEA se tam dá dát každý olej,po stránce API má také málokterý olej na trhu API horší než SJ,takže taky každý a podle tabulky viskozity,jelikož teplota neklesá v dnešní době moc nízko,tak to splní vše od 0W-20 do 10W-40 v pohodě...