Pretoze, OEM Honda 0w30 stoji napr. 30-40e/ liter a marza ako na klasicke diely, pricom ak nakupia Helix 0w30 Ultra za 6e/liter od externeho distributora a predavaju za 10e/liter , tak hadaj kolko ludi da za vymenu 250e vs 100e ? 5w30 je este lacnejsi.
Stale je to dookola, 9 z 10tich dedinskych mechanikov mi tvrdilo, ze ak prejdem z 5w40 na 0w30 zadrem motor, bla bla bla. Presli sme uz asi 5-6 Hond a bez problemov.
Este raz a naposledy, 0w30 vs 5w30 ma nizsiu viskozitu pri studenych startoch, co znamena ze skor premaze motor, retaz a lahsie sa toci motor za studena ako s 5w30. Pri prevadzkovej teplote 90-100 stupnov ma priblizne rovnaku viskozitu. Tak isto aj zivotnost ?
Tak ako ti moze zrat viacej ? Ak zerie viacej, tak nemas v poriadku motor uz.
Mal som v aute od predosleho majitela z Hondy Castrol 5w40 a za 4000km som tam dolial 6-7dcl. Po prechode na Mobil 1 0w30 FE od vymeny do vymeny 15k km nedolejem ani 5 dcl. Tak kde je chyba potom ? (info za poslednych skoro 60tis km)
PS: v PO v honde funguju ako v PO Car-e, kde len utierali filtre a dolievali pol litra noveho oleja zo suda. Tak dakujem pekne. Pocul som story, ze kym nestal clovek pri aute a nekontroloval. Tak bud nevymenili filter, alebo doniesli olej vo "vedre" a az po urgovani zobrali bandasky a pred tebou otvarali..... Nevravim, ze vsetky autorizaky su taketo, ale doveruje, ale 2x preveruj.