Megaj5555 wrote:
ono to do sania nekvapka ale je to tiež sekvencny system ktori vstrekuje presne v dobe ked vstrekuje plyn a pred vstrekovaciu tr sa neusadza karbon a iny bordel neprehrieva ventili ani sedla ventilov a tym padom ich ventili nezaklepu (nerozklepu ) poznam zoparisku je to nehorlavy holej z rychlym odvodom tepla ktori ostane usadeny na stenach valca a dosadacich ploch ventilov tym padom ludi ktori maju v japoncovy LPG zo sekvencnym primazavanim a najazdenimi 150 000 km bez nastavovania ventiloch vlasne ziadna investicia do motora staci pravydelne menit olej na plyne autu nebombovať a 1L oleja je na 10 000km za 22€ . a ma to vyskusane vela ludi a ziaden problem z motorom a ludia co montulu LPG si myslia ze je to zbytocne ale iba u istich aut na japonca je to samozrejmost ked sa spytaš v servisoch kde opravuju motory konkretne hlavy kazdy jeden ti povie ze na LPG primazavanie patri ze stym maju skusenosti a ze to fakt pomaha
www.ochranamotoru.cz/flashlube-ochrana-m...prestavba-na-lpg.php
a aj zopar ludi zo stranky ma vraj dobru skusenost a aj v USA sa to montuje normalne
www.ochranamotoru.cz/flashlube-ochrana-m...va-valcu-ventily.php
Este raz, 1. Faktor LPG je
suchsie, tym padom sa ti tam netvori tolko karbonu ako pri benzine, cize mas cistejsi motor. Cize karbon neni z LPG, ale to si uz musel mat predtym z benzinu a LPG to zacalo len cistit.
2. Faktor LPG ma
VYssie oktanove cislo, cize tym padom sa viacej namahaju suciastky, kedze je tam vacsia tepelna zataz.
Ako moze mat kvapalina rychlejsi odvod tepla, ked je podmienena tokom zmesy cez ventily. Kedze je tam casia zataz na vetinly a neni su tvrdene sedla a ak pravidelne ich nekontrolujes a nenastavujes, tak sa ti tam spravi vola, ktora sa len zvacsuje a zacne klepat motor.
3. Na zaklade Faktoru 2. LPG firmy pridaju LPG Ecu, ktora "kopiruje signal" z hlavnej ECU a tu prisposobuje na LPG ECU (+podmienky prepinania/zvysenie davky v urcitych otackach a ine kozmeticke veci, lb LPG vstrekovace su vacsinou poddimenzovane), bez akejkolvek spatnej kontroly ( tu robi len benzinova). Lambda je napojena na benzinovu ECU, na LPG neni ziaden senzor pripojeny. O tom, ze oem lambda ma len uzky meraci rozsah, ktory vyhovuje vlastnostam motoru s benzinovym palivom.
4. Su jednotky, ktore maju svoju wideband, vlastne senzory atd. ale tie stoja dalsie $$$$, ktore nikto neni ochotny si akceptovat a nikto nechce ladit na brzde LPG mapu, lb to je drahe, casovo narocne a treba know-how. Preto je lahsie napojit a kopirovat benzinovu ECU.
5. Na 24h Le mans startovali sukromne BMW cisto na LPG, kvoli vyssiemu oktanovemu cislu a lacnejsiemu ako racing benzin a hlavne kvoli oktanovemu cislu, vedeli naladit agresivnejsie zapalovanie pri minimalnych, resp. porovnatelnych oem detonaciam.
Cize moja rada, vyser sa na sekvnecne primazavanie ventilov, ktore bude stat 100-250e. Radsej si dokup FMOC alebo honda oem vymennik voda-olej + budik na olej a to si sleduj
Pripadne si skus popozerat wideband lambdu a budik. Aspon sa naucis ako sa ma spravat auto a kedy robi nieco zle...
www.proimporttuners.com/parts/acura/tsx-...band-uego-gauge.html