Ahoj,
určite nekupuj neorigo čínske pochybné výbojky, ak máš OEM xenón. Na druhú stranu, sám mám fake philips, lenže nie je fake ako fake. Predajca mi dopredu povedal že to je fake a že vydrží cca 2 roky - mám však aftermarket balasty a podobne, takže ak by mi to aj niečo odpálilo v balaste, nebolí to tak ako v originálnom.
Dlho som po internete pátral a hľadal predajcu výbojok za normálne ceny, pretože 60 euro za jednu výbojku je mimóza. Nakoniec som na nejakom BMW fóre objavil tento shop,s ktorým boli všetci spokojný. Sám odtiaľ budem kupovať keĎ sa tie faky philipsy odpália. Negarantujem ti že to je na 100% origo, na druhú stranu mu nikto na fóre nič nereklamoval (samo že stať sa môže vždy, ale všetko nasvedčovalo, že je to solídny predajca).
D2S tu vychádza na cca 800 KČ.
www.xenon-vybojky.cz/kategorie-b/6-d2s-o...0-4008321184573.html
Čo sa týka výmeny, odporúčam vymeniť obe výbojky, pretože je otázka času ked ti exne aj druhá, okrem toho svietivosť tej druhej je značne nižšia a farba svetla takisto okolo 4300K ani nešla (s rastúcim časom prevádzky sa teplota svetla zvyšuje).
Pozor, na tomto shope kúpiš iba základné výbojky - existujú ešte "nadstavbové", napr. Nightbreaker, 5000K Xenarc a podobne. Tie sú však cenovo úúúplne inde a na tomto shope ich ani nekúpiš.
Drvivá väčšina D2S má 4300K, odporúčam sa držať tejto hodnoty. Xenarc 5000K od Osram má ako jeden z mála technológiu ako dosiahnuť rovnakú svietivosť ako pri 4300K pričom má 5000K - ale ako som spomenul cena je...vysoká.
Existuje ešte varianta kúpy výbojok od Morimoto (
www.theretrofitsource.com), kde ponúkajú výbojky rôznych kelvinov, a kvalita je porovnateľná s Philips/Osram. Majú ich síce za 50 dolárov za pár, lenže počítaj aj clo a dopravu, takže sa to až tak neoplatí...
Ak však chceš vidieť dobre i v daždi, nič iné ako 4300K neber. Sám ich mám a je to úplne v pohode. Všetky tie namodralé tuningiové hovadiny (samozrejme okrem spomínaných 5000K Xenarcov) stoja za PI*U.
Ak už riešiš svetlá, tak nezabudni že výbojky riešia iba časť problému, tvoje paraboly po 250 000 km už budú mať dosť, takže odporúčam ich poslať na repas. Na tejto fotke vl inku sú síce paraboly z halogénu, ale niečo podobné čakaj i pri xenóne, resp. tie moje paraboly také očernené.
Viac info o repase tu:
Návod