Na popudenie Chrisa prídám ešte jednu tému, a to o dvjkolesových tátošoch. Verím že už každý vyskúšal tento šport, a ak nie, tak určite skúste, niekedy normálne váham, či mám viac radosti z auta alebo z bajku .
Ja som sa k bajkovaniu vrátil asi 15 rokoch, a dlho som váhal, do čoho ísť, výber kategórie je hodne dôležitý. Kategória čistého XCčka mi až tak veľa nehovorila, DH/FR som však zmietol zo stola okamžite, je to síce adrenalín ako sa patrí, ale to už si človek koleduje o riadne zranenie, nehovoriac o vysokých servisných nákladoch.
Nový bike som nechcel, pretože je to podobne ako s autami - cena je o 2-3 roky polovičná a v prípade vhodnej kúpy vás servis nezožerie. Dlho som pokukával po značke Specialized, ktorá je síce trocha predražená, ničmenej Vám dáva doživotnú záruku na rám, ktorý je ručne zváraný v Taiwane.
Ďaľším kritériom bolo, že chcem "fulla", teda plnoodpruženého. Pro a proti tu nemá zmysel riešiť.
V skratke, hliníkový rám, 26" kolesá, v predu je bežná 140mm vidlica od FOX, v strede je FOX tlmič so systémom brain (inteligentný systém ktorý vám uzamkne tlmič na bežnej ceste, otvorí ho až pri väčšom náraze). Bajk nie je nič profi, ale určite sa s ním dá doooobre vyjašiť. Je ako stvorený do lesa, ako rýchle XCčko, môžete si s ním ale dovoliť menšie skoky. Váha myslím že okolo 12-13 kg.
Čo ma štve sú brzdy, Avid je preklínaná značka. Trpia na tuhnúce piestiky (sakra, tá podoba so zadnými strmemni Accorda ). Ak sa ich nepodarí spojazdniť, bude treba kúpiť nové.
Tu je moje video zo singltreku pod Smrkem, raj bajkerov, všetkým IBA odporúčam, ak chcete zažiť super víkend (stan, bike, kemp) za lacný peniaz tak neni o čom.
Jáááj ľudia, kdeže sú tie časy, keď nebolo dňa bez bajku, aj keď choroba pritlačila, aspoň som ho umyl, premazal dnes si už niekoľko rokov hovorím že túto sezónu... žiaľ nie som prívržencom "horských mašín", vždy ma viac tiahli diaľky. Za sezónu 10K km nebol problém, dnes po 10tich km mám pľúca v hrdle a to nefajčím Ste ma zas trošku navnadili No zájdem ja teda do pivnice pozrieť či tam ešte čaká na mňa a snáď teda túto sezónu...
Honda Accord 2.4
2003
8,7 l/100km
The administrator has disabled public write access.
Bicyklový kútik (všetky kategórie)
11 Jan 2016 20:33 #4
mozes to vyuzivat ako kvazi elektricku motorku co ide do 50-70kmh, alebo tempomat a ta ti dopomaha s betalovanim, aby ako vravis nebol zadychany. Plus pri zjazdoch ti doda extra rychlost.
Jeden chalan v Hlohovci to sklada z kitov z ciny, plus servis. Je to dost haluzne.
Pekné, super, ale toto ja už mám poriešené. Honda Pantheon FES150 je ten model čo mám. Ale môže to byť super. 70km/h píšeš? to je v teréne...by som sa po... na mojom cestnom som šiel z kopčeka 105 a keď som zbadal pred sebou" znenazdajky" zákrutu... krvy by si sa nedorezal. Ak by šiel oproti z dedniny autobus, tak by ma len zrolovali z čela ako samolepku
Honda Accord 2.4
2003
8,7 l/100km
The administrator has disabled public write access.
Bicyklový kútik (všetky kategórie)
11 Jan 2016 21:42 #8
Marek S. zadýchať sa dá aj počas príjemnejšej činnosti
Ale nie, vážne, ja som kúpil držiaky so zámkom za pár € tuším v LIDLI, ale to je dááávnooo, to sa dalo na bajku bezpečne prejsť popod Strečno zo ZA do MT, resp. opačne, čo je dnes cesta pre samovrahov
Honda Accord 2.4
2003
8,7 l/100km
The administrator has disabled public write access.
Bicyklový kútik (všetky kategórie)
12 Jan 2016 12:17 #10