tak je to honda, vydrzi vela, ale niekedy niektore zvuky treba jemne ignorovat.
Zaklad je davat vhodny a kvalitny olej, co je napr. Mobil 1 0w30 Fuel Economy alebo Motul 0w30 Eco-energy, kto ti bude tvrdit, ze tam treba 5w40 alebo 5w30. Bud 2.2 CTDi nemal, alebo uz menil retaz, alebo ho to caka.
Retaz sa prejavuje trhanim pri akceleracii, skakavym volnobehom a da sa skontrolovat ako tu uz bolo niekde pisane, ze pozries cez servisne otvory vysunutie napinaku. Inak retaz ma toleranciu 8mm, inak sa uz musi menit.
Podla mna sa menit retaz vobec neoplati, lb ked si pozries vyssie material, cize 1200e, plus sanca ze poskodit vstrek pri vyberani je vysoka (300e/ks) tak si pomaly na hodnote, kde kupis zniceny alebo pokazeny kus. Preto sa asi skor oplati zohnat druhy motor, kde si vies zmerat tlaky, pozres napinaky a voditka. V polsku som nasiel motor zabudovany v aute este za 350e ( 180k km vraj)....
Ale ak mas okolo 2000e, taky plechovy/klincovy zvuk a pocut to hlavne pri akcelaracii alebo v garazi, tak najskor mas
prasknute vyfukove zvody.