Po čase sa hlásim znovu. Na radu viacerých kolegov som si skúsil leštenie. Použil som sadu Carex. Robil som s touto sadou po prvýkrát, takže s 3m a Meguiar's sadami to neviem porovnať. Ale myslím že výsledok by bol ten istý aj za pomoci 3m pást, brúsnych papierov a plátien.
Treba len vedieť postup. Keďže som lajbavý, podarilo sa mi pod jedným svetlom prebrúsiť. Nevadí. Predný nárazník sa bude aj tak lakovať.
Najprv som oblepil okolie svetla pvc páskou - osobne si myslím že je lepšie kvôli prístupu a kvalite vykonanej práce svetlá vymontovať (môj názor), kvalita by bola o dosť lepšia.
Začal som 240 nasucho, pokračoval 600 nasucho - tieto dve zrnitosti zoberú najväčší bordel a zrovnajú základ. Pozn. Pravé svetlo bolo popraskané zvnútra takže tam to je v rámci možností - tam som začal priam brutálne 180-tkou.
Pokračoval som 1200, 2000 a 3000 pod vodou (udržovať stále vodu lebo odplavuje zbrúsené čiastky). Nasledovalo vyleštenie priloženou pastou a xakonzervovanie carbaubským voskom.
Keďže asi dvadsať rokov skladám modely aut a kamionov a robím z autolakmi a 2k lakmi tak som si tento postup upravil.
Takže:
- 240, 600, 800, 1000 - nasucho
- 1200, 2000, 3000, 3200, 3600, 4000, 6000, 8000 a 12000 - namokro, pozn. set 3200 -12000 sa používa na leštenie vysokolesklých povrchov (napríklad hudobné nástroje...)
- 3m pasty v slede zelená, žltá a modrá (polytúra) - odlejú vám bez problémov v autolakovni aj po 1 dcl
- Meguiars Scratch X doctor (na odstránenie drobných škrabancov)
- Silicon glaze (Amway), vosk na lesk
- Carnaubský vosk (uv ochrana)
Nasledovať bude fólia na svetlá kvôli ochrane. Avšak aj po tomto náročnom a pracnom postupe sú svetlá (kryty) zreparované tak na 85 %. Pozn.v dvoch profirmách mi ich odmietli urobiť s neistým výsledkom. Pravý reflektor je dopukaný zvnútra takže tam to neriešim...